
Medewerker Planning en Personele Ondersteuning | 27 uur
- Nijmegen, Gelderland
- € 3.992 per maand
Alles over de vacature
Ben jij een kei in plannen en organiseren en voel jij je als een vis in het water in een adviserende en ondersteunende rol tussen de manager, pedagogisch professionals en ouders? Dan is deze (tijdelijke) functie van medewerker planning en personele ondersteuning echt iets voor jou!
Wat ga je doen?
Als medewerker planning en personele ondersteuning (PPO) zorg jij samen met je collega's voor een optimale personele bezetting en kindplanning voor onze KION-locaties. Hiermee ondersteun en adviseer je de clustermanagers bij operationele- en personele taken. Dat doe je door onder andere personeelsroosters op te stellen, de jaarverlofplanning bij te houden, administratieve indiensttreding van nieuwe medewerkers te verzorgen en mutaties van gewerkte uren te verwerken. Op het gebied van kindplanning houd jij regie op de afstemming van personeelsroosters en onderhoud je contact met de afdeling klantrelaties voor het plaatsen van de kinderen. Je bent zowel het aanspreekpunt voor onze collega's als het aanspreek- en adviespunt voor ouders over incidentele- en flexibele opvang en je beheert het ouderportaal.
Waar ga je dat doen?
Als medewerker PPO werk je op één van de KION-locaties en deel je een werkplek met de betreffende clustermanager. Alle locaties hebben zo hun eigen specifieke kenmerken. Samen met je collega's word je aangestuurd door de teammanager PPO. Het team bestaat uit 28 enthousiaste collega’s.
Wat bieden wij?
Een uitdagende en verantwoordelijke functie voor 27 uur per week waarin jij in ieder geval werkzaam bent op woensdag en/of vrijdag;
Een tijdelijk contract voor de periode van minimaal 6 maanden. Momenteel is het nog niet bekend of de functie structureel opgevuld kan worden. Afhankelijk van de stand van zaken en de wederzijdse tevredenheid, wordt bekeken hoe een verlenging eruit zal gaan zien;
Een salaris volgens schaal 7 van de cao Kinderopvang, dit is maximaal €3.992,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband o.b.v. 36 uur;
Een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, denk aan reiskostenvergoeding, een fietsplan en een goede pensioensregeling;
Ontwikkelmogelijkheden afgestemd op jouw wensen en kwaliteiten;
Een warm welkom binnen het betrokken team PPO!
Wie ben jij?
Jij krijgt energie van het maken van planningen. Je gaat de uitdaging aan om voor iedere openstaande dienst een passende oplossing te vinden en je schakelt duidelijk en snel met alle betrokken collega’s;
Je hebt mbo werk- en denkniveau en beschikt over sterke organisatorische en digitale vaardigheden;
Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte houding en denkt in oplossingen;
Jij houdt het hoofd koel wanneer de druk oploopt. Je houdt overzicht vanuit jouw helicopterview en je bent in staat prioriteiten te stellen;
Je bent proactief, werkt nauwkeurig en hebt een resultaatgerichte houding;
Je hebt kennis van en ervaring met de wet- en regelgeving in de kinderopvang, dit is een pré;
Je hebt kennis van en ervaring met kindplanning en het werken met de systemen KidsVision of AFAS, dit is ook een pré.
Reageren?
Ben jij enthousiast en wil jij onze nieuwe collega worden? Dan leren wij je graag kennen! Weet je wat fijn is? Solliciteren bij ons kan gemakkelijk en snel via onderstaande rode button! Voeg je cv en motivatie toe dan neemt onze recruiter Janou op werkdagen binnen 48 uur contact met je op. Reageren kan vóór maandag 12 januari 2026. Houd er rekening mee in jouw agenda dat de sollicitatiegesprekken gepland staan op woensdag 21 januari. Mocht je op deze datum echt niet kunnen laat het ons weten bij je sollicitatie.
Mocht je vragen hebben over het proces dan kun je contact opnemen met onze recruiter Janou per telefoon via 06 23 82 58 54 of kun je mailen naar werken@kion.nl. Janou zal op maandag, woensdag of donderdag jouw vragen beantwoorden. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Debby Eigenhuijsen, per telefoon via 06 10 11 72 79 of per mail via debby.eigenhuijsen@kion.nl. Debby is aanwezig van maandag tot en met donderdag.
Het opvragen van referenties is een vast onderdeel van de procedure.
of
Bedankt voor je sollicitatie!
Hey wat leuk, je hebt zojuist gesolliciteerd bij KION! Dat betekent dat we snel kennis gaan maken met elkaar. We zijn benieuwd wie jij bent en wat jou drijft om bij KION te komen werken. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op. Heb je al eerder een vraag? Neem gerust contact op Tot snel! Janou en Chantal
Na je sollicatie kan je de volgende stappen verwachten:

Stap 2: Kennismaking
Binnen twee werkdagen neemt een van onze recruiters contact met je op. Samen nemen zij jouw sollicitatie door. We vinden het belangrijk dat alles helder is voor jou en bespreken samen hoe nu verder. Ook kun je natuurlijk vragen stellen over onze organisatie of wellicht rondom de functie waar je op gesolliciteerd hebt.

Stap 3: Sollicitatiegesprek
Tijdens dit gesprek met jouw (mogelijk) toekomstige leidinggevende vertellen we jou alles wat je moet weten over werken bij KION. We delen wederzijdse verwachtingen en gaan dieper in op jouw ervaring en wat jij kan bijdragen in de functie en aan het team. Natuurlijk is dit ook het moment voor jou om te bekijken of KION in combinatie met de functie waar je op solliciteert bij jou passen.

Stap 4: Sfeerproeven
We vinden het belangrijk dat je een goed beeld hebt bij jouw toekomstige baan en KION als werkgever. Sfeerproeven kan in de vorm van een meeloopdag of tijdens een kennismakingsgesprek met toekomstige collega’s.

stap 5: Aan de slag!
Yes, je hebt alle stappen met succes doorlopen en zowel jij als wij zijn blij met jouw komst! Na het arbeidsvoorwaardengesprek staat niks jou meer in de weg om aan de slag te gaan bij KION. Succes!
Alvast Sfeerproeven?
De kracht van KION zit hem in onze collega’s! Ieder met zijn eigen kwaliteiten en karakter, maar allen met één passie: Kinderen helpen groeien en ontwikkelen.
In het filmpje alvast een voorproefje! Ontmoet via onderstaande link alvast een aantal van jou misschien wel toekomstige collega’s.

